دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

webroot


Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan



به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران
.

همانطور که در یکی از یاداشتهای قبلی آوردیم مرکز ماهر گونه جدیدی از ویروس رایانه ای را با عنوان Flame ( شعله آتش ) شناسایی کرده .

آنطور که در خبرها آمده این ویروس گونه جدیدی از ویروس های رایانه ای دیوکیو و استاکس نت است و اقدام به سرقت اطلاعات می کند .
حال بعد از انتشار خبر این ویروس در رسانه های داخلی ، شرکت کسپرسکی با سرقت این خبر از مرکز ماهر اقدام به انتشار آن با نام خود در نشریات و وب سایتهای خبری کرده .

از نکات جالب توجه رعایت اخلاق توسط کمپانی آمریکایی سیمانتک است که علاوه بر انتشار تحلیل این ویروس ، کشف این ویروس را به مرکز ماهر ( مرکز سرت ایران Cert ) نسبت داده .

که این نشان دهنده این است که شرکتهای معتبری مانند سیمانتک مانند شرکت کسپرسکی با دزدی و فریب سعی ندارند تبلیغات کنند .

Flamer: Highly Sophisticated and Discreet Threat Targets the Middle East


شرکت کسپرسکی همواره برای تبلیغات از هر راهی استفاده کرده و همین موضوع باعث شده این شرکت روسی مورد اعتماد کاربران نباشد .


ولی یکی از نکات جالب اینکه مرکز ماهر یکی از مراکز تبلیغاتی شرکت کسپرسکی است .

این مرکز تاکنون در وب سایت خود بیش از 500 بار نام کسپرسکی را به شکلهای مختلف مانند کسپرسکی ، كسپراسكای و کاسپرسکی  آورده که بیشتر از دیگر نامهای آنتی ویروس است .

همچنین این مرکز در وب سایت خود مستقیمآ به خبرهای وب سایتهای ایتنا و آفتانا لینک میدهد .

این 2 سایت از جمله شرکتی تجاری ، خبری و تبلیغاتی کسپرسکی هستند .

ولی جالب است که مرکز ماهر برای یافتن ویروسها از آنتی ویروسهای معتبری مانند Webroot استفاده می کند ، ولی گزارشات آن به کام شرکتهایی مانند کسپرسکی است .

آنطور که مشخص است مرکز ماهر میدانسته که شرکت وب روت ( Webroot ) ممکن است اطلاعیه ای صادر کند مبنی بر اینکه این ویروس پیش از این توسط محصولات آنتی ویروس این شرکت شناسایی شده است .

برای همین مرکز ماهر برای اینکه از همین ابتدا راه فرار و حفظ آبرو را برای خود باز بگذارد در گزارش خود گفته که 43 آنتی ویروس موفق به شناسایی آن نشده اند و هیچگاه نامی از آن 43 آنتی ویروس نبرد .


احتمالا این 43 آنتی ویروس همانهایی هستند که در وب سایت ویروس توتال هستند و بد نیست بدانید ضد ویروسهای Prevx - Webroot به دلیل شکل تکنولوژی حفاظتی که دارند در این وب سایت حضور ندارند .


ولی چرا شرکت Prevx درباره این ویروس خبری منتشر نکرده ؟

شرکت Prevx که هم اکنون جزئی از شرکت Webroot است از همان ابتدا این ویروس را با عنوان فایل تهدید شناسایی کرده ، ولی آنطور که مشخص است با توجه به اینکه از هیچ شخص و شرکتی گزارشی مبنی بر خطا در شناسایی به این شرکت اعلام نشده ، این ویروس مورد تحلیل و بررسی قرار نگرفته

توجه داشته باشید شرکتهای آنتی ویروس روزانه هزاران ویروس را شناسایی میکنند و تعداد بسیار اندکی از انها به صورت بسیار دقیق بررسی می شوند .

در حقیقت برای برخی ویروسها باید یک کاربر گزارش خطای شناسایی بدهد تا آزمایشگاه شرکت آنتی ویروس آن فایل را به طور دقیق تر بررسی کند و اگر ارزش خبری داشت آن را به صورت خبری و گزارش منتشر کند .


اخبار مرتبط :

تائید شناسایی W32.Flamer در سال 2007 توسط Webroot

دورانتاش منتشر کرد : ابزار پاكسازی تحت شبکه ویروس شعله W32.Flamer


روسیه ، متهم اول انتشار ویروس جاسوسی استاکس نت


ارائه :

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران






نوع مطلب : وب روت Webroot، اخبار تهدیدات و ویروسها، اخبار شرکتها، تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : مرکز ماهر، ویروس، فلیم، شعله، وب روت، webroot، prevx،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو