دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/WebrootLogo_4C.jpgFile:Trend Micro.svgSymantec

BitDefender Logo

Press Panda Security

Kaspersky lab.gif

چرا دیگر مصرف کنندگان محصولات آنتی ویروس علاقه ای به خرید بسته های آنتی ویروس از طریق فروشگاه ها و یا به قولی کسبه بازار ندارند .

اخیرآ روزنامه دنیای اقتصاد در بخش دیجیتال ، خبری با عنوان " بازار بی رونق نرم افزارهای امنیتی " منتشر نموده .

در این خبر به نقل از یکی از کسبه بازار گفته شده فروش محصولات امنیتی و آنتی ویروسها با کاهش روبرو شده و بازار آن بی رونق است .

در این خبر علت کاهش فروش آنتی ویروس توسط کسبه بازار ، استفاده از نسخه های تقلبی و جعلی و یا دانلود از وب سایتها عنوان شده است .

ولی آیا واقعآ فروش نرم افزارهای امنیتی ( نسخه های معتبر و اصلی ) کاهش داشته ؟


و آیا کاربری که تاکنون از نسخه های اصلی و معتبر استفاده می کرده و یا دانش و آگاهیش به حدی رسیده که فرق محصول اصلی و جعلی را تشخیص می دهد آیا به سراغ محصولات جعلی می رود ؟
بماند که اگر هم فروش نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروس کاهش داشته باشد ربطی به نسخه های جعلی و تقلبی ندارد .

ارتباط دادن فروش آنتی ویروسهای اصلی با آنتی ویروسهای جعلی مانند این است که بگوئیم فروش شرکتهای سایپا و ایران خودرو کم شده به دلیل اینکه خریداران اقدام به خرید ماشین اسباب بازی می کنند .


از طرفی مگر پیش از این محصولات جعلی و تقلبی و یا وب سایتهای مختلف اینترنتی وجود نداشته اند که حالا این مسائل بخواهد باعث کاهش فروش نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروسها شود ؟


باید گفت هر چند آمار دقیقی از میزان کلی فروش نرم افزارهای امنیتی و به تعبیری آنتی ویروسها در ایران در دست نیست ولی به دلایل بسیاری بعید است فروش اینگونه محصولات در کل با کاهش روبرو شده باشد .

1- افزایش دانش و آگاهی تعداد بیشتری از مصرف کنندگان تجهیزات دیجیتالی مبنی بر لزوم خرید محصولات معتبر امنیتی .

2- رشد بی سابقه کمی و کیفی تهدیدات سایبری و ظهور تهدیدات جدیدتر و پیچیده تر .


3- سیستم محصولات امنیتی و مدیریت لایسنس آنها و با توجه به رشد تهدیدات چاره ای بجزء خرید و استفاده از محصولات امنیتی معتبر وجود ندارد .

4- امروز نه تنها دارندگان کامپیوترهای رومیزی ( Desktop PC ) ، بلکه خریداران نوت بوکها ( Notebook ) ، تبلتها ( Tablets ) و گوشی های موبایل هوشمند ( Smart Phone ) نیز به جمع متقاضیان محصولات آنتی ویروس معتبر افزوده شده اند .

5- از طرفی مشتریان قدیمی آنتی ویروسها برای تمدید و یا مهاجرت حتمآ به سراغ آنتی ویروسهای معتبر و اصلی می روند .

با توضیحات فوق ، ما باید انتظار داشته باشیم فروشندگان افزایش فروش داشته باشند و نه کاهش فروش ؟!

این تناقض چگونه قابل توضیح است ؟

چرا فروشندگان و کسبه بازار ، خبر از کاهش فروش و بی رونقی بازار آنتی ویروس می دهند در حالی که شواهد ، افزایش فروش را نشان می دهند ؟


جهت بررسی دقیق این موضوع ، اول از همه راه های خرید محصولات امنیتی و ضد ویروس را بررسی می کنیم .

( در اینجا فقط منظور خرید و استفاده از نسخه های معتبر و اصلی آنتی ویروسهای خانگی است و نه نسخه های جعلی و تقلبی ( FAKE AV ) )

2 راه برای خرید آنتی ویروسهای خانگی وجود دارد :

1- آنلاین    :
یعنی خرید از وب سایت شرکتهای توزیع کننده .

2 - آفلاین  : یعنی خرید از فروشگاه های سطح بازار ( کسبه بازار )

در بدترین حالت اگر فرض بگیریم فروش ثابت مانده ، باید گفت فروش از آفلاین به سمت آنلاین رفته است .

ولی دلیل کاهش فروش آنتی ویروس کسبه بازار و فروشگاه های کامپیوتری که همان آفلاین است چه چیزیست ؟

به نظر ما اصلی ترین دلیل کاهش فروش کسبه بازار بی اعتمادی خریداران به فروشگاه ها ( کامپیوتری ، تعمیرکاران ، نرم افزاری ) است که باعث شده تا دیگر بازار و فروشگاه ها محل مناسب و قابل اعتمادی برای تهیه محصول نباشد .

به نظر ما 2 دلیل عمده برای به وجود آمدن این بی اعتمادی وجود دارد .

1- سابقه خود کسبه بازار و فروشگاه ها .

2- شکل محصولات و سیاستهای توزیع کنندگان .


ولی فروشگاه ها چه اشتباهی مرتکب شده اند که باعث شده کاربران نسبت به آنها بی اعتماد شده و تمایلی به خرید آنتی ویروس از آنها نداشته باشند ؟

با نگاهی اجمالی به نوع و شکل فروشگاه های کامپیوتری و کسبه بازار به سادگی می توان متوجه موارد زیر شد :

1- فروش محصولات و آنتی ویروسهایی که به طور مشخص و واضح تقلبی و جعلی هستند . ( Fake AV )

2- فروش محصولات تقلبی و جعلی مخصوصآ فروش آنتی ویروس با گارانتی های غیر معتبر در بسته بندی های شکیل و زیبا .

( این مورد هم نوعی کلاهبرداری از مشتری است و باعث بی اعتمادی بیشتر خریداران به بسته بندی ها شده است . )

( بخشی از آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی با عنوان آنتی ویروسهای ایرانی و یا آنتی ویروسهایی که دارای سرور آپدیت در ایران هستند به فروش می رسند . )

3- عرضه آنتی ویروس با گارانتی هایی که سابقه بلاک شدن لایسنس دارند و در حقیقت گارانتی های معتبری نیستند .

( محصولات این گارانتی ها با افزایش تخفیف همکاری و طول مدت تصفیه حساب ، دوباره به پشت ویترین فروشگاه ها باز می گردند ، در حالی که دیگر مورد اعتماد مشتریان نیستند . )


4
- چندین بار عرضه بسته های آنتی ویروس خالی از لایسنس ( بدون کد فعالسازی ) .


5- عرضه و فروش آنتی ویروسهایی که لایسنسهای آنها به جای 1 سال ( 365 روز ) ، تعداد روز کمتری فعال می شوند .

( مثلا بجای 365 روز ، فقط برای 100 روز یا 200 روز فعال می شوند . )

6- پیشنهاد دادن محصولاتی که کیفیت مناسب و یا گارانتی معتبری ندارند .

دلیل اینکه فروشندگان این محصولات را به مشتریانشان پیشنهاد می دادند مطابق معمول فقط سود بیشتر است .

7
- از طرفی کسبه سعی نمودند با ایجاد رقابت در بین توزیع کنندگان اصلی ، نرخ سود خود را به حداکثر برسانند و اینجا بود که محصولاتی که عمومآ کیفیت مناسبی ندارند با ارائه تخفیفهای بیشتر و یا ارائه بسته به صورت امانی به بازار سرازیر شدند و همین موضوع باعث افزایش بی اعتمادی مشتریان شد  .


همچنین 99.9 % فروشگاه ها درخواست خرید غیر نقدی و پرداخت مدت دار دارند و همین باعث می شود شرکتها و گارانتی های معتبرتر اقدام به ارائه محصول به فروشگاه های سطح بازار نکنند .

همین اتفاقات باعث شده تا خریداران آنتی ویروس برای خرید دیگر به فروشندگان و کسبه بازار اعتماد نداشته و برای تهیه اینگونه محصولات به طور مستقیم به وب سایتهای شرکتهای توزیع کننده و گارانتی کننده مراجعه نمایند .

مطالعه لینکهای زیر نیز خالی از لطف نیست .

دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای ، پس از 8 ماه خبر دورانتاش درباره کلاهبرداری روسها را تائید کرد .

شیوه ای برای بی اعتبار کردن فروشندگان آنتی ویروس در بازار

چرا کارتهای لایسنس بیرون بسته  چسبانده می شوند ؟

ولی موارد فوق همه دلایل کاهش فروش آنتی ویروسهای کسبه بازار کامپیوتر نیست .

1- برای مصرف کننده خریدهای آنلاین و مستقیم از توزیع کنندگان بسیار راحت تر و بی دردسر تر است .

2- در مقایسه با تجهیزات سخت افزاری طیف و نوع محصولات ضد ویروس مخصوصآ محصولات خانگی بسیار ساده و کم هستند و از آنجا که انتخاب بین آنها راحت تر است ، انتخاب و خرید آنها به طریقه آنلاین بسیار راحت است .

3- دریافت خدمات فنی و پشتیبانی وقتی خرید مستقیم صورت میگیرد راحت تر است .

4- دریافت لایسنس به طور مستقیم از توزیع کننده اطمینان خاطر بیشتری دارد .

5-
کسبه محترم الارقم تعریف و تمجید از یک محصول ، فقط به فکر فروش هستند و مسئولیتی بابت خدمات ، پشتیبانی ، اعتبار محصول و گارانتی و حتی وجود لایسنس در بسته ندارند و امروزه خریداران این مسئله را متوجه شده اند و دیگر فریب اینگونه تعریف و تمجیدها را نمی خورند .

6- برخی فروشندگان اعلام می کردند اگر لایسنسی بلاک شود آن را عوض می کنند و یا هزینه را برگشت می دهند که همین مسئله نشان دهنده نامعتبر بودن فروشنده و محصول است .

( یک فروشنده و توزیع کننده معتبر اگر لایسنس و محصولش طبق شرایط استاندارد شرکت تولید کننده استفاده شود هیچگاه بلاک نمی شود که کسی بخواهد تعویض کردن لایسنس و یا برگشت پول را متعهد شود . )

اگر هم به هر دلیلی بر اثر اشتباه شرکت تولید کننده لایسنس بلاک شود ، که این مورد بسیار بسیار بسیار به ندرت اتفاق می افتد ، گارانتی کننده باید آن را بی چون و چرا تعویض کند . نه مانند شرکت روسی اقدام به کلاهبرداری از مشتری بخت برگشته کند . )

7- برخی از فروشندگان و تعمیرکاران نوت بوک و موبایل با نصب آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی بر روی کامپیوترها و موبایلهای مشتریان ، آنها را با دردسرهای بسیاری روبرو کرده و هزینه های بیشتری را به آنها تحمیل کرده اند و این موضوع بی اعتمادی به کسبه را بیشتر کرده است .

8- بسیاری از کسبه به تبلیغات و فروش محصولات شرکت روسی کسپرسکی کمک شایانی نمودند و خود را به نوعی وابسته به این شرکت می دیدند ، و وقتی این شرکت روسی چندین بار از مشتریان ایرانی خود و حتی همین کسبه بازار رسمآ کلاهبرداری کرد ، خریداران نه تنها نسبت به این شرکت روسی بلکه نسبت به کسبه بازار نیز بی اعتمادتر شدند .

9- برای شرکتهای وارد کننده و توزیع کننده اصلی با توجه به صرف هزینه های بسیار جهت
دریافت نمایندگی , خرید و واریز دلار ، هزینه های پشتیبانی ، تبلیغات ، سی دی [ Media ] ، چاپ بسته و بسته بندی ، شیرینگ ، هزینه های بازاریابی و حقوق نیروهای متخصص بخشهای مختلف از جمله فروش و پشتیبانی دیگر صرف نمیکرد برای فروش محصولاتشان وابسته به بازار باشند و تازه همه سود را 2 دستی به کسبه بازار تقدیم کنند .

همه موارد فوق به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث شده علاوه بر کاهش علاقه توزیع کنندگان به توزیع محصول در بازار ، خریداران و مصرف کنندگان محصولات امنیتی و آنتی ویروس نیز متمایل به انجام خریدهای خود به صورت آنلاین و مستقیم از توزیع کنندگان شوند.

از طرفی این کاهش فروش فقط گریبان کسبه بازار را نگرفته ، بلکه وب سایتها و شرکتهای متفرقه نیز دچار همین مشکل شده اند و خریداران دیگر تمایلی به به خرید از آنها ندارند .

نباید فراموش کنیم رفتارهای زننده برخی کسبه بازار با توزیع کنندگان و درخواستهای غیر معمول مبنی بر ارائه تخفیفهای همکاری بسیار زیاد نیز باعث شده تا برخی از این توزیع کنندگان سعی در تلافی جویی بر آمده و با شگردهای خاصی بی اعتمادی را در بازار افزایش داده تا کاربران بیشتری به خرید آنلاین متمایل شوند .



هشدار به خریداران محصولات آنتی ویروس

Durantash , Security is our Gift


شرکت دورانتاش 

( توزیع کننده معتبر محصولات امنیتی و کلود در ایران )

    *  دپارتمان آموزش و اطلاع رسانی

      *   دپارتمان تبلیغات ، بازاریابی و همکاری های استراتژیک

     www.durantash.com


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .






نوع مطلب : تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : آنتی ویروس، ضد ویروس، دورانتاش، امنیت اطلاعات، بازار آنتی ویروس،
لینک های مرتبط :




شنبه 30 دی 1391 10:59 ب.ظ
هرچی که ما می گوییم، شما یک چیزی در نفی آن داری. مک آفی درست نیست و کسپرسکی دروغ میگه و ... فقط شما درست می گویید؟
دیسنا www.DISNA.irبا سلام .

ما نگقتیم مکافی دروغ میگوید .

ما گفتیم خبرهای کسپرسکی به دلایلی که پیش از این گفته شده پوشش داده نمی شوند .

همچنین این ویروس شناسایی میشده است و کسپرسکی فقط گفته این ویروس سفارتخانه ها و کجا و کجا را هدف گرفته . :D اطلاعاتش بیش از اندازه دقیقه . اونهم شرکتی که فروش چندانی نداره ! درسته ؟

دوست عزیز همانطور که پیش از این به نقل از شرکتهای معتبر امنیتی گفته شده تعداد ویروسهای جاسوسی و بات نتها زیاد بوده و هر روزه بسیاری از آنها شناسایی می شوند .

ویروسهای بات نت به کشور خاصی محدود نبوده و با توجه به اهداف سازنده آن منتشر می شوند و رشد می کنند .

کسپرسکی طوری خبر زده انگار تا دیروز اصلا هیچ ویروس جاسوسی به این 10 تا کشور وارد نمیشده .

اشخاصی که در حوزه امنیت به صورت حرفه ای فعالیت دارند متوجه منظور ما می شوند .
http://duruntash.mihanblog.com/post/2759

ولی ظاهرآ شما کلآ دوست ندارید متوجه شوید ، که البته عجیب نیست .

پاسخهایی که به شما داده شده را لطفآ با صبر و حوصله بیشتری مطالعه نمائید .

موفق باشید .
دیسنا
شنبه 30 دی 1391 12:30 ق.ظ
مشخص است که خبرها را دنیال نمی کنید یا مغرضانه منتشر می کنید. مثلا شما این خبر را ندیده اید؟
http://blog.shabakeh.net/12300/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-mcafee-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86.html

به وضوح نوشته که محصولات ضدویروس McAfee کلیه بدافزارها و برنامه های مخرب مرتبط با عملیات جاسوسی سایبری “اکتبر شرخ” (Red October) را شناسایی کرده و کاربران McAfee در برابر این تهدیدات در امان هستند.
دیسنا www.DISNA.irبا سلام .

به دلایل متعددی خبرهای مکافی در دیسنا پوشش داده نمی شود .

یکی از دلایل آن این است که نسخه های معتبر محصولات مکافی قابلیت ثبت و آپدیت و خرید و فروش در ایران را ندارند .

همچنین خبرهای کسپرسکی به دلیل اینکه بیش از 99% کذب و یا فقط تبلیغاتی هستند منتشر نمی شوند ، که نمونه های آن در خبرهای پیشین دیسنا آمده است .

همچنین پیشنهاد می کنیم نام برخی از ویروسهای همین اکتبر سرخ را جستجو کنید . به موارد جالب توجهی پی خواهید برد .
و نکته دیگر اینکه این ویروس خیلی قبلتر توسط دیگر شرکتهای امنیتی شناسایی شده بودند و کسپرسکی روغن داغش را زیاد کرده .

مثلا کسپرسکی چگونه با اینهمه اطمینان گفته فقط سفارتخانه ها ، مراکز نظامی و .... هدف این ویروس بوده اند و یا به این ویروس آلوده شده اند ؟؟

اگر اندکی حرفه ای باشید متوجه می شوید که این شرکت روسی از یک ویروس جاسوسی ساده یک داستان جیمز باندی و تبلیغاتی درست کرده .

مطالعه لینک زیر هم خالی از لطف نیست :

http://duruntash.mihanblog.com/post/2759

موفق باشید .
دیسنا

پنجشنبه 28 دی 1391 08:54 ب.ظ
اما اینطور نیست. مک آفی و آویرا هر دو اطلاعیه داده اند. لطفا سایت ها را بررسی کنید.
دیسنا www.DISNA.irبا سلام .
متوجه منظورتون نشدیم از اطلاعیه ؟؟ درباره چه چیزی باید اطلاعیه میدادن ؟

چهارشنبه 27 دی 1391 11:10 ب.ظ
سلام. ببخشید چرا در مورد خبر مهم اکتبر سرخ هیچی ننوشتین؟
دیسنا www.DISNA.irبا سلام .

خبر توسط شرکتهای معتبر امنیتی تائید نشده .

از آنجا که بسیاری از خبرهای شرکت روسی کسپرسکی کذب است و این شرکت دچار نوعی توهم است و یا ویروس پیش از آن شناسایی شده بوده این خبر منتشر نشده است .

همچنین برخی سوالات مطرح است :

برای نمونه کسپرسکی از کجا فهمیده سفارت خانه ها آلوده شده اند ؟ و اینقدر با اطمینان صحبت نموده ؟ اطمینان از مکانهای آلوده شده بسیار مشکوک است !!!

جالب اینکه این شرکت در بخش دیگری از گزارشش گفته این ویروس یک سارق است و فایل سرقت می کند . یعنی فقط میداند فایل سرقت می کند ! نه بیشتر .

صدها نمونه از این ویروسها و شبکه های سرقت اطلاعات توسط شرکتهای معتبر امنیتی شناسایی می شود .

یکبار نیز یکی از غولهای امنیت سایبری بعد از انتشار خبر این شرکت روسی درباره یک ویروس سارق پاسخ این خبرسازی های کذب کسپرسکی را داده بود .

گفته بود صدها نمونه این ویروسها ( سارق و جاسوس افزار ) توسط غولهای امنیتی شناسایی می شوند و مشخص نیست اینهمه هیاهوی این شرکت روسی برای چیست !!

http://duruntash.mihanblog.com/post/2759

این شرکت بهتر است به فکر تبلیغات سفر به قطب ، ملاقات با پنگوینها و کلاهبرداری از مشتریان و نمایندگانش باشد .

موفق باشید .
دیسنا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو