دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

ما نمیخواهیم بگوئیم ترند میکرو پر فروش ترین و پر طرفدار ترین محصول آنتی ویروس در ایران است .

به 2 دلیل :

1- اولا آماری معتبری از میزان فروش آنتی ویروس در ایران در دست نیست .

2- و از طرفی مدارک و مستندات فروش محصولات ترند میکرو و به طور کلی محصولات آنتی ویروس با گارانتی دورانتاش غیر قابل دسترس ( محرمانه ) هستند .

ولی چند روز پیش ما جهت بررسی وضعیت بازار آنتی ویروس گشتی در برخی بازارهای کامپیوتری تهران زدیم .

در بررسی بازار آنتی ویروس و سوال از چند فروشنده آنتی ویروس ما به موارد جالبی برخوردیم .

جدا از اینکه خرید بسته بندی های آنتی ویروس از فروشگاه ها حتی با گارانتی های به ظاهر معتبر همراه با ریسک فراوان است ، ما با موارد جالبی برخورد داشتیم .

جالب توجه ترین موضوع وقتی بود که ما به عنوان یک خریدار ، از فروشنده درخواسته آنتی ویروس ترند میکرو را داشتیم .

پاسخها و برخوردها جالب توجه و تامل بر انگیز بود .

تعداد بسیار کمی از فروشگاه های فروشنده آنتی ویروس می گفتند که محصولات ترند میکرو را ندارند .

البته همین فروشندگان سعی میکردند به طرق مختلف ، خریدار را از خرید ترند میکرو منصرف کرده و ضد ویروس و محصول مورد نظر خود را به خریدار عرضه کنند .

مثلا ترند میکرو به درد نمیخورد .

ترند میکرو در بازار نیست . آپدیت ندارد . -   گارانتی ندارد . -  در تستها اول نیست . -   کیفیت ندارد .

و به هر شیوه ای متوصل می شدند که محصول مورد نظر خود را به خریدار بفروشند و خریدار دیگر سراغ ترند میکرو را هم نگیرد .

ولی آنچه بیشتر باعث شد تا ما این یادداشت را منتشر کنیم این بود که تعداد بیشتری از فروشگاه های عرضه کننده آنتی ویروس ، در پاسخ به درخواست خریدار درباره ترند میکرو ، میگفتند که همچین شرکتی و آنتی ویروسی را نمیشناسند . 

آنچه مشخص است امکان ندارد امروز کاربری در ایران باشد و نام ترند میکرو ( غول آنتی ویروس ) را نشناسد ، چه برسد به اینکه فروشنده آنتی ویروس هم باشد .

پس چرا برخی فروشندگان بازار آنتی ویروس ادعا می کنند که این شرکت و گارانتی دورانتاش را نمیشناسند ؟


پیش از همه توصیه می کنیم اگر قصد خرید هر آنتی ویروس را دارید ، به طور مستقیم به وب سایت شرکت گارانتی کننده مراجعه نمائید .

ادامه :

اولین مشکل فروشگاه ها با ترند میکرو دورانتاش در این است که شرکت دورانتاش اولین و تنها توزیع کننده و گارانتی کننده معتبر آنتی ویروسهای ترند میکرو در ایران است .

عرضه محصولات غولهای امنیتی با گارانتی معتبر باعث شده فروش آنتی ویروس از طریق فروشگاه ها که در طی همه این سالها سعی کرده اند تا با همکاری چند توزیع کننده خاص انحصار را در اختیار خود بگیرند مشکلات جدی ایجاد شود .

مسئله بعدی این است که شرکت دورانتاش با همکاری دیسنا دست بسیاری از فروشنده ها و شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس را که به طرق مختلف و با ارائه اطلاعات و انتشار اخبار و گزارشات نادرست و فریبکاری اقدام به فروش محصولات خود میکردند و بدتر از اینکه بارها از مشتریان خود کلاهبرداری کرده بودند ، رو شود .

برای نمونه

همین مسئله به مذاق نه تنها توزیع کننده ها ، بلکه به مذاق برخی فروشگاه ها نیز خوش نیامد .

این فروشگاه ها از طریق خرید و فروش محصولات این شرکتها کسب درآمد میکردند و مطالب منتشر شده توسط شرکت دورانتاش و وب سایت خبری دیسنا باعث افزایش دانش و آگاهی کاربران و خریداران ایرانی آنتی ویروس شد که برای کسب و کار برخی فروشگاه ها خوش آیند نبود .

مشکل بعدی این است که اشخاص ، شرکتها ، وب سایتها و نشریاتی که دستی در ارائه اطلاعات نادرست به خریداران دارند ، دارای مناسبی در سازمان نظام صنفی رایانه ای هستند و این به اعتبار سازمان نظام صنفی رایانه ای ضربه وارد کرده است .

متاسفانه سازمانی که باید حامی حقوق مصرف کنندگان و کاربران ایرانی باشد محلی برای حمایت مستقیم و غیر مستقیم از شرکتهای کلاهبرداری مانند کسپرسکی روسی و نقشه کشیدن برای کاربران ایرانی شده است .

البته اینگونه نبود که همه فروشگاه ها همچین نظری داشته باشند .

برخی فروشگاه ها علاقه مند به همکاری با شرکت دورانتاش بودند ، ولی متاسفانه برخی شرکتها از جمله همین توزیع کنندگان کسپرسکی با ایجاد مزاحمتهای مستمر  ، آنها را از ادامه همکاری منصرف کردند .

اطلاعیه شرکت دورانتاش درباره رفتار رقبای تجاری

بماند که این مسئله در نهایت منافع خوبی برای شرکت دورانتاش داشته است .

( و به قول معروف عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد . )

مسئله بعدی اینکه فروشگاه ها به 2 طریق می توانند محصولات شرکت دورانتاش را خرید و فروش نمایند :

1- خرید نقدی : پرداخت کل هزینه محصولات و سپس دریافت محصول از دورانتاش .

2- خرید اعتباری : در این شیوه فروشنده بسته بندی محصول را با هزینه اندکی تهیه می کند ، ولی بعد از فروش محصول به مصرف کننده و پیش از ثبت محصول و دریافت لایسنس توسط خریدار ، باید کل هزینه محصول با شرکت دورانتاش تسویه شود .

بجزء اینکه در هر 2 روش شیوه ارائه محصول و لایسنس آنتی ویروسهای با ضمانت دورانتاش به صورتی است که غیر قابل جعل است ،  فروشگاه نه قادر به کلاهبرداری از شرکت دورانتاش بابت عدم پرداخت هزینه محصول است و نه کلاهبرداری از مشتری و دستکاری در محصول ، چون حتی در روش اعتباری اگر فروشگاه محصول اعتباری را به خریدار می فروخت مجبور بود حداکثر 1 روز بعد با شرکت دورانتاش تسویه نماید تا خریدار قادر به تحویل گرفتن لایسنس باشد .

از طرفی در 1 روز فروشنده قادر نیست که متواری شود .

شیوه دریافت لایسنس توسط خریدار ( خریدار نهایی مستقیمآ لایسنس را از دورانتاش دریافت می کند . ) هم به صورتی است که فروشنده واسط قادر به دستکاری در محصول نیست .

* بد نیست بدانید عموم شرکتهایی که آنتی ویروسهای ( نسخه های اصلی ) آنها به وفور در بازار یافت می شود نه به دلیل پر فروش بودن یا معتبر بودن گارانتی یا کیفیت ، بلکه فقط به دلیل اینکه فروشگاه ها قادر به تهیه آنها به صورت امانی و یا اعتباری 3 تا 6 ماهه هستند ، اقدام به خرید و فروش اینگونه محصولات می کنند .

در برخی موارد نیز اختلاف ( مالی ) بین فروشگاه و توزیع کننده باعث می شود تا لایسنسی که به مصرف کننده تحویل شده و هزینه اش را پرداخت نموده ، بلاک شود و در این موارد فقط مصرف کننده است که متضرر می شود .

بماند که این موارد قابل پیگیری از طریق مجاری قانونی به دلایل مختلف نیست .

1- خریدار نمیتواند اثبات کند که دلیل اصلی بلاک شدن لایسنس چیست .

2- و از طرفی خریدار برای 100 هزار یا 200 هزار تومان شکایت نمی کند .

با توجه به دلایل فوق است که برخی شرکتها و از جمله شرکت روسی کسپرسکی بارها از فروشندگان و مخصوصآ مشتریانش در ایران کلاهبرداری کرده ، ولی هنوز شاهد عرضه بسته های آنتی ویروسهای این شرکت روسی در فروشگاه های سطح بازار هستیم .

دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای ، پس از 8 ماه خبر دورانتاش درباره کلاهبرداری روسها را تائید کرد .

و یا شاهد عرضه آنتی ویروس شرکتهایی هستیم که بارها یا کلاهبرداری کرده اند و یا لایسنسهای آنها به صورت دوره ای بلاک شده است .

در این بین توزیع کننده و فروشنده هیچ گونه ضرری نمی کنند و فقط مصرف کننده و خریدار نهایی است که متضرر می شود .


شرکت دورانتاش از همان ابتدا تدابیری را اندیشید که نه خرید و نه فروشنده و نه خود متضرر نشودند و این سیستم به مذاق برخی فروشنده ها که شیطنت در وجودشان است خوش نیامد .

بماند که برخی فروشگاه ها رسمآ آنتی ویروسهای جعلی را در بسته بندی های شکیل به فروش می رسانند .

شرکت دورانتاش در خبرهای مختلفی سعی نموده تا با ارائه اطلاعات صحیح شیوه انتخاب و خرید آنتی ویروس و نحوه تشخیص محصولات اصلی و جعلی را به خریداران آموزش دهد .

بررسی دلایل کاهش فروش آنتی ویروس در فروشگاه ها .

با این شرایط نباید انتظار داشته باشید وقتی برای خرید محصولات آنتی ویروس با گارانتی دورانتاش ( اعم از ترند میکرو ( تایتانیوم ) ، سایمنتک ( نورتن )  ، وب روت ، بولگارد ، اف-سکیور و غیره )  به فروشگاهی مراجعه می کنید پاسخی صحیح و شفاف به شما داده شود .

چه بسا در این بین به شرکت و گارانتی دورانتاش اتهامات مختلفی نیز وارد می کنند .

بد نیست بدانید یکی از راههای ضربه زدن کسپرسکی به شرکتهای رقیب توزیع محصولات آنها به صورت جعلی و یا بلاک کردن لایسنسها به صورت دوره ایست .

چندی پیش یکی از نمایندگان کسپرسکی ( البته نام این نماینده ها در وب سایت کسپرسکی نیست تا با خیالی آسوده مشغول به کلاهبرداری باشند و ضربه ای به اعتبار کسپرسکی وارد نکنند . ) اقدام به توزیع محصولات ترند میکرو در چند فروشگاه بازار تهران نمود.

ولی آنچه مشخص است کاربران اینبار فریب نخورده و اقدام به خرید محصولات ترند میکرو با گارانتی آن شرکت نکردند و آن شرکت نیز در نهایت مجبور به جمع آوری بسته ها از بازار شد .

ظاهرآ رقبای شرکت دورانتاش دیدند در مورد ترند میکرو به جای توزیع بسته های جعلی و یا بلاک کردن لایسنسهای کاربران که باعث بدبینی می شود ، سیاست نمیشناسیم را در پیش بگیرند ، شاید که از آن جواب بگیرند .

* دلایل عدم درج آدرس در وب سایت شرکت دورانتاش :

همانطور که در این یادداشت اشاره کردیم ، برخی فروشندگان آنتی ویروس بارها هم برای مشتریان و هم نمایندگان شرکت دورانتاش ( آن زمان که نام نمایندگان و مشتریان در وب سایت شرکت دورانتاش درج شده بود ) به طرق مختلف ایجاد مزاحمت کرده اند .

باید گفت متاسفانه مسئله مزاحمت فقط منحصر به فروشندگان و مشتریان دورانتاش نشد ، بلکه آنها برای کارمندان شرکت دورانتاش و همسایگانی که در مجاورت محل شرکت دورانتاش بودند نیز مزاحمت ایجاد می نمودند .

به همین دلیل و با توجه به تامین امنیت روحی و فکری کارمندان شرکت دورانتاش در جهت ارائه برترین محصولات ، خدمات و سرویسهای امنیتی ، فنی و پشتیبانی ، آدرسهای شرکت دورانتاش و نمایندگان و مشتریان حذف شد و کلیه امور شرکت و تعامل با مشتریان به صورت ( 24 ساعته / 7 روز هفته ) از طریق وب سایت ، ایمیلها و خطوط تلفن صورت میگیرد .

خوشبختانه این تصمیم در نهایت باعث شده تا کیفیت و سرعت ارائه سرویسها و خدمات توسط دورانتاش افزایش داشته باشد که رضایت مندی بیشتری نیز برای مشتریان شرکت در پی داشته است .

البته رقبای تجاری دورانتاش بارها و به شیوه های گوناگون نشان داده اند به شدت دچار مشکلات روحی و روانی هستند .

نمونه 

نمونه 2

 دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .






نوع مطلب : اخبار شرکتها، 
برچسب ها : آنتی ویروس، ضد ویروس، دورانتاش، گارانتی آنتی ویروس،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic